FC Utrecht Partnerclub

De jeugdafdeling van v.v. Lunteren heeft zich met ingang van seizoen 2017-2018 aangesloten bij FC Utrecht als Partnerclub. Dit is een samenwerkingsverband tussen regionale amateurclubs en FC Utrecht. De samenwerking heeft als doel om talentvolle spelers op te sporen en te selecteren voor de jeugdopleiding van FC Utrecht. Daar kunnen de talenten zich verder ontwikkelen in een professionele omgeving. Alles met als doel om later door te stromen naar het eerste elftal van FC Utrecht. Inmiddels hebben er ongeveer negentig clubs zich aangesloten en is bijna de helft van alle nieuwe spelers in de jeugdopleiding van FC Utrecht afkomstig van Partnerclubs.

Partnerclubs spelen een prominente rol in de jeugdscouting van FC Utrecht. De aangesloten Partnerclubs spreken af dat ze FC Utrecht informeren over talenten die binnen hun jeugdafdeling voetballen. FC Utrecht-jeugdscouts bekijken deze spelers en beoordelen of zij worden uitgenodigd  voor een testwedstrijd. Indien de technische staf denkt dat de spelers het niveau hebben om binnen de jeugdopleiding van FC Utrecht te voetballen, krijgen ze deze mogelijkheid aangeboden. Partnerclubs ontvangen voor elke speler van twaalf jaar en ouder die FC Utrecht opneemt in haar jeugdopleiding een financiële vergoeding ten behoeve van de eigen jeugdafdeling.

Het voordeel van FC Utrecht Partnerclub

FC Utrecht ondersteunt de Partnerclubs door kennis en ervaring te delen via onder andere themabijeenkomsten, webinars, deelstages en demotrainingen. Deze zijn onder leiding en supervisie van FC Utrecht-jeugdtrainers. Dit garandeert een hoog niveau van trainingen. Door deze ondersteuning wil FC Utrecht het niveau binnen de Partnerclubs handhaven dan wel verbeteren.

FC Utrecht biedt de Partnerclubs verder ondersteuning vanuit de maatschappelijke afdeling en de commerciële afdeling.