Technische zaken

Binnen v.v. Lunteren zijn er voor verschillende technische aspecten van het voetbal binnen de club diverse verantwoordelijken. Hun belangrijkste rol is het ontwikkelen en implementeren van het technische beleid van de vereniging. Zij zijn onderdeel van de technische commissie of technisch Jeugdcoördinator.

Onderdeel Naam
Selectie heren Johan Jansen
Selectie heren Rick Degenaar
Selectie heren Sjoerd de Jong
Jeugd Bovenbouw Richard Cruiming
Jeugd Onderbouw Robbert van Ravenhorst

Zij houden zicht onder andere bezig met:

1. Werving en selectie van trainers en coaches: De technische commissie is verantwoordelijk voor het vinden, selecteren en contracteren van trainers en coaches voor alle teams binnen de vereniging. Ze beoordelen de kwalificaties en ervaring van potentiële kandidaten en zorgen ervoor dat de juiste personen worden ingehuurd om de teams te leiden.

2. Jeugdopleiding: De technische commissie is verantwoordelijk voor het opzetten en coördineren van de jeugdopleiding binnen de vereniging. Ze ontwikkelen trainingsprogramma's, zorgen voor de juiste infrastructuur en faciliteiten, en begeleiden de trainers bij het opleiden en ontwikkelen van jeugdspelers.

3. Teamindeling: De technische commissie is betrokken bij het maken van de teamindelingen voor alle leeftijdscategorieën. Ze beoordelen de spelersvaardigheden, houden rekening met de ontwikkelingsbehoeften van spelers en streven naar evenwichtige en competitieve teams.

4. Technische ontwikkeling: De commissie kan trainingssessies, clinics of workshops organiseren om de technische vaardigheden van spelers en trainers te verbeteren. Ze kunnen ook verantwoordelijk zijn voor het bijhouden van de ontwikkelingen en trends in het voetbal en deze kennis delen met trainers en spelers.

5. Wedstrijdzaken: De technische commissie kan betrokken zijn bij het plannen van wedstrijden, toernooien en oefenwedstrijden voor de teams. Ze zorgen ervoor dat de competitieplanning wordt gevolgd en dat de teams de benodigde ondersteuning krijgen voor hun wedstrijden.

6. Spelersvolgsysteem: De technische commissie kan een spelersvolgsysteem bijhouden waarin de ontwikkeling van spelers wordt geëvalueerd. Ze kunnen periodieke evaluaties uitvoeren en spelersadviezen geven over hun voortgang en mogelijke stappen voor verbetering.