Jeugdbeleidsplan Keepers

In de loop van de jaren is de rol van een keeper veranderd. In het verleden was het nog voldoende om enkel zoveel mogelijk ballen tegen te houden. Heden wordt er veel meer verwacht op gebied van vaardigheden, techniek, spelinzicht, etc. Een keeper is niet meer iemand met een ander shirt en handschoenen.

De huidige jeugd is door veranderde leefstijl aanzienlijk minder fit en motorisch vaardig dan voorheen. We bewegen niet alleen te weinig maar vaak ook te eenzijdig. Dit is een maatschappelijk probleem met als gevolg dat het ten koste gaat van belangrijke zaken zoals gezondheid, fitheid, creativiteit, maar zeker ook voor prestaties in de sport.

Dit Jeugdbeleidsplan Keepers dient ervoor om duidelijkheid te verschaffen, aan iedereen die affiniteit heeft met de club, over de ontwikkelingsdoelstellingen van de jeugdkeepers bij VV Lunteren.

Jeugdbeleidsplan Keepers